» » اجرای طرح اتصال کدپستی به نقشه‌های آماری و تهیه فایل آدرس استان گلستان

اجرای طرح اتصال کدپستی به نقشه‌های آماری و تهیه فایل آدرس استان گلستان

توسط : maemporg | بازدیدها : 3903 | 
20 اسفند 1394
|
|
نظرات : 0

 

  

به منظور ایجاد هماهنگی جهت اجرای پروژه استانی "پیاده‌سازی اطلاعات مکانی پستی بر روی نقشه‌های آماری"، جلسه‌ای در ساعت 8:30 روز چهارشنبه مورخ 1394/12/19 با حضور رؤسا، معاونین و کارشناسان دو دستگاه اجرایی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و اداره کل پست استان گلستان در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل گردید.

   

  

در ابتدای جلسه آقای مهدی ملاغلامعلی به‌عنوان سرپرست معاونت آمار و اطلاعات، در خصوص تفاهم‌نامه‌ همکاری منعقده بین مرکز آمار ایران و  شرکت پست و کلیات طرح مزبور مطالبی را ارائه نمودند. ایشان ضمن معرفی فایل آدرس، ضرورت‌های داشتن فایل آدرس را افزایش کیفیت داده‌ها، سرعت در انتشار نتایج سرشماری و اطلاع‌رسانی به شیوه مکان محور دانستند. همچنین ایشان اشاره‌ای به مراحل اجرای پروژه، نیروی انسانی مورد استفاده و عوامل اجرایی و شرح وظایف آن داشتند.

در ادامه آقای کامران کبیری به‌عنوان رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی، در خصوص روش اجرای پروژه و پیاده‌سازی و انطباق نقشه‌های شرکت پست (شامل محدوده جزء، گشت‌های پستی و شماره بلوک پستی) بر روی نقشه‌های آماری مطالبی را ارائه نمودند و بیان داشتند که به‌منظور رفع مغایرت نقشه‌های آماری و پستی و پایگاه اطلاعات پستی، می‌بایست عملیات دفتری و میدانی با همکاری کارشناسان اداره کل پست استان انجام شود. ایشان همچنین بیان داشتند که اجرای پروژه می‌بایست در محیط نرم افزاری Arc GIS 150X و بر اساس دستور‌العمل اجرایی که توسط مرکز آمار ایران ابلاغ شده است، انجام گیرد.

آقای مهرداد جلالی سرپرست اداره کل پست استان، اشاره‌ای به تعیین شرکت پست به عنوان متولی طرح ملی نشانی استاندارد مکان محور(G-NAF) از سوی شورای عالی فناوری اطلاعات داشتند و از اهداف این طرح، استاندارد‌سازی نشانی املاک، سهولت دسترسی به نشانی اماکن از طریق سامانه‌های تحت وب و بهره‌برداری کلیه دستگاه‌های اجرایی از نشانی استاندارد ذکر کردند آقای ملایی کارشناس شرکت پست استان نیز اعلام نمودند که اجرای طرح (G-NAF) بر پایه تصاویر ماهواره‌ای Google Earth، در محدوده‌ی کلیه شهرهای استان به اتمام رسیده است و انجام آن از محدوده‌های روستایی آغاز شده که با توجه به دشواری‌های اجرای طرح در مناطق روستایی، زمان بیشتری مورد نیاز است.

در پایان جلسه، جناب آقای مهندس پیشقدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، یکسان بودن شیوه اجرای پروژه در کلیه استان‌های کشور را امری مهم و ضروری دانسته و بر نحوه اجرا براساس دستورالعمل مرکز آمار ایران تأکید ویژه‌ای داشتند. ایشان همچنین با توجه به سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، اجرای پروژه مزبور را بسیار با اهمیت قلمداد نمودند. ایشان بر همکاری فی‌مابین دو دستگاه اجرایی، چه در اجرای این پروژه و چه در پروژه‌های دیگر بخصوص بهنگام‌سازی اطلاعات واحدهای کارگاهی در آینده تأکید ویژه‌ای داشته و این اقدام را بسیار پراهمیت و مؤثر برای برنامه‌ریزی استان دانستند.

در پایان مقرر گردید فایل و درصورت نیاز نقشه‌های مربوط به محدوده‌های گشت، جزء و بلوک پستی از طرف اداره کل پست استان در اختیار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته و براساس دستورالعمل مرکز آمار ایران و باهمکاری کارشناسان دو دستگاه اجرایی پروژه اتصال کدپستی به نقشه‌های آماری و تهیه فایل آدرس اجرایی گردد.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 902
بازدید ماه:310173
بازدید سال:310173
بازدید کل:51220708