» » اجرای طرح آمارگيري «برخورداری خانوارها و استفاده‌ی افراد از فناوري اطلاعات و ارتباطات - ١٣٩٦» از ٢٩ آبان تا ٢٩ آذرماه بطور همزمان در استان گلستان و سراسر كشور

اجرای طرح آمارگيري «برخورداری خانوارها و استفاده‌ی افراد از فناوري اطلاعات و ارتباطات - ١٣٩٦» از ٢٩ آبان تا ٢٩ آذرماه بطور همزمان در استان گلستان و سراسر كشور

توسط : m.kamangari | بازدیدها : 2551 | 
29 آبان 1396
|
|
نظرات : 0

ملاغلامعلی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از اجرای طرح آمارگيري «برخورداری خانوارها و استفاده‌ی افراد از فناوري اطلاعات و ارتباطات - ١٣٩٦» از ٢٩ آبان تا ٢٩ آذرماه بطور همزمان در استان گلستان و سراسر كشور خبر دادند.

اجرای طرح آمارگيري «برخورداری خانوارها و استفاده‌ی افراد از فناوري اطلاعات و ارتباطات - ١٣٩٦» از ٢٩ آبان تا ٢٩ آذرماه بطور همزمان در استان گلستان و سراسر كشور

ملاغلامعلی اجرای این طرح را به سفارش سازمان فناوري اطلاعات ایران و با هدف محاسبه‌ ضريب نفوذ اينترنت و برخي شاخص‌هاي بين‌المللي در حوزه‌ي «فناوري اطلاعات و ارتباطات» در سطح استان‌هاي كشور و ارسال به «اتحادیه‌ی مخابرات بین‌المللی» (ITU) برای مقایسات بين‌المللي دانسته و بیان نمودند که نتایج و برآوردهای حاصل از اجرای این طرح در سطح استان و مناطق شهری و روستایی کشور ارائه می‌گردد.

ایشان زمان مرجع (آماری) این طرح را روز آمارگیری و یا سه ماه منتهی به این زمان اعلام نمودند.

این طرح با مراجعه حضوری به 24314 خانوار در کل کشور (24014 خانوار معمولی ساکن و گروهی و 300 خانوار مؤسسه‌ای) و توسط 287 رده اجرایی در کل کشور انجام می‌گیرد که در استان گلستان با مراجعه به 417 خانوار (411 خانوار معمولی ساکن و گروهی و 6 خانوار مؤسسه‌ای) و توسط 8 نفر رده اجرایی انجام می‌گیرد.

ملاغلامعلی در خصوص روش اجرای طرح و سؤالات پرسشنامه توضیحاتی را ارائه نمودند :

در مراجعه حضوری به خانوارهای نمونه، پرسشنامه‌ای شامل 6 بخش اطلاعات و بصورت خوداظهاری از خانوار پرسیده می‌شود که این 6 بخش عبارتند از :

  1. مشخصات جغرافیایی محل سکونت خانوار (استان، شهرستان و ...)
  2. نام و نشانی و مشخصات خانوار (نام و نام خانوادگی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار و ...)
  3. مشخصات عمومی اعضای خانوار (نام و نام خانوادگی، سن، مدرک تحصیلی و ...)
  4. وضعیت استفاده اعضای خانوار از فناوري اطلاعات و ارتباطات (استفاده از تلفن همراه، رایانه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ...)
  5. مشخصات کاربران فناوري اطلاعات و ارتباطات در سه ماه اخیر (محل و تناوب استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای مورد استفاده و ...)
  6. وضعیت خانوار از نظر دسترسی به فاوا (مثل رادیو، تلویزیون، تلفن ثابت و همراه و ...)

ملاغلامعلی در پایان گفت : کلیه مأموران آمارگیر این طرح و سایر طرح‌های آماری مرکز آمار ایران و معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، دارای کارت شناسایی معتبر و دارای هولوگرام می‌باشند.

ایشان همچنین اضافه کرد : کاربران برای دسترسی به نتایج و نشریات این طرح در سال‌های گذشته می‌توانند به زیر منوی معرفی این طرح در منوی طرح‌های آماری به آدرس https://amar.golestanmporg.ir/tarhe-fanavari.html مراجعه نمایند.

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 135
بازدید دیروز: 902
بازدید ماه:310221
بازدید سال:310221
بازدید کل:51220756