» » اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری در تابستان ١٣٩٨

اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری در تابستان ١٣٩٨

توسط : m.kamangari | بازدیدها : 1531 | 
04 تیر 1398
|
|
نظرات : 0

عملیات میدانی طرح معدن (اجرای آمارگیری) از تاریخ 1398/٤/١ لغایت 1398/٦/٣١ به مدت ٩٣ روز در سراسر كشور و استان گلستان انجام خواهد شد. در این طرح ماموران آمارگیر با مراجعه به معادن در حال بهره‌برداری، اطلاعات تفصیلی مورد نظر را در قالب پرسشنامه جمع‌آوری خواهند كرد.تعداد دو مامور آمارگیر و یک کارشناس استانی به 129 نمونه از معادن در حال بهره برداری استان که در سال 97 استخراج مواد معدنی داشته اند مراجعه می کنند.

هدف كلی اجرای طرح آمارگیری از معادن درحال بهره برداری، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملكرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی استان و كشور، مقدار و ارزش تولیدات، مقدار و ارزش فروش، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، تركیب نیروی انسانی به تفكیك تولیدی و غیرتولیدی، مقدار استخراج، ارزش سرمایه‌گذاری و پارامترهای زیست ‌محیطی، بهداشت وایمنی و ... می‌باشد.

شایان ذكر است بخش  معدن سرمایه‌ای ملی است که می‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه داشته باشد. از این رو نهادینه کردن عملکرد معدن‌کاری می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند. زیرا بسیاری از فعالیتهای اقتصادی  به مواد معدنی وابسته اند و صنایع معدنی به عنوان اولین بخش در زنجیره تامین سایر صنایع می باشند. بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد كشور، جایگاه ویژه ای دارد. به رغم وجود منابع غنی و متنوع معدنی در کشور میزان بهره برداری از این منابع محدود است. درصورتی که امکان توسعه و اکتشاف معادن فراهم شود منجر به رشد صنایع فرآوری شده با ارزش افزوده می شود كه این بخش می‍تواند سهم بسیاری در تولید ناخالص داخلی استان‍ها و كشور داشته و  صادرات غیر نفتی قابل توجهی را به خود اختصاص دهد و از این طریق بخشی از منابع ارزی کشور تامین می‍شود.

توسعه بخش معدن، منافع بسیاری چه به صورت مستقیم (بالا بردن سهم معدن در تولید ناخالص‌ ملی) و چه به صورت غیرمستقیم (اشتغال‌زایی، توسعه در مناطق كمتر توسعه یافته، ممانعت از مهاجرت و...) به همراه دارد.

برای مشاهده نتایج طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری در سال 1396 به موارد زیر مراجعه نمایید.

اینفوگرافیک طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری استان گلستان و کشور سال 1396

گزارش طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری استان گلستان و کشور سال 1396

نتایج آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور در درگاه ملی آمار - ۱۳۹۶

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 153
بازدید دیروز: 545
بازدید ماه:233026
بازدید سال:1979622
بازدید کل:50910252