» » انتشار سالنامه آماری سال 1393 استان گلستان، تهیه لوح فشرده مالتی‌مدیا و نسخه تحت اندروید گوشی‌های همراه هوشمند آن.

انتشار سالنامه آماری سال 1393 استان گلستان، تهیه لوح فشرده مالتی‌مدیا و نسخه تحت اندروید گوشی‌های همراه هوشمند آن.

توسط : maemporg | بازدیدها : 3151 | 
03 خرداد 1395
|
|
نظرات : 0

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات با اعلام اين خبر افزود : معاونت آمار و اطلاعات در راستای یکی از وظایف مهم و کلیدی خود "انتشار سالنامه آماری استان در قالب ضوابط، تعاریف و مفاهیم استاندارد شده مرکز آمار ایران" همانند سایر استان‌ها، سالنامه آماری سال 1393 خود را منتشر نمود.

این سالنامه در سال 1393 در قالب 23 فصل : سرزمين و آب و هوا، جمعيت، نيروي انساني، كشاورزي، جنگلداري و شيلات، معدن، نفت و گاز، صنعت، آب و برق، ساختمان و مسكن، بازرگاني، رستوران و هتلداري، حمل و نقل و انبارداري، ارتباطات، بازارهاي مالي، امور قضايي، بهزيستي و تأمين اجتماعي، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و گردشگري، عمران شهري، بودجه عمومي استان، هزينه و درآمد خانوار، شاخص‌هاي قيمت و حساب‌هاي استان منتشر شده است.

مهدی ملاغلامعلی در خصوص ویژگی‌های این نشریه بیان داشت :

سالنامه‌ آماري استان حاوي مجموعه‌اي از آخرين اطلاعات آماري موجود در زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان بوده كه به منظور رفع نيازهاي آماري و اطلاعاتی برنامه‌ريزان، کارشناسان، تصميم‌گيران، پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی به طور سالانه تهيه و منتشر مي‌شود.

از ویژگی‌های سالنامه آماری می‌توان به ارائه‌ اطلاعات آماري به صورت سري‌هاي زماني و پوشش جغرافيايي آن در سطح شهرستان‌ اشاره نمود که سعی شده کلیه جداول (به‌استثناي مواردي كه تهيه و انتشار اطلاعات آماري در سطح شهرستان‌ها ميسر نمی‌باشد) براي ارائه اطلاعات در سطح استان و شهرستان تهیه و‌ تنظيم گردد.

نتايج سرشماري‌ها و آمارگيري‌هاي نمونه‌اي اجراشده توسط مركز آمار ايران، نتايج آمارگيري‌هاي اجراشده توسط ساير سازمان‌ها و همچنین آمارهاي ثبتي توليد شده در دستگاه‌هاي اجرايي استان، منابع آمـاري اين نشريه را تشكيــل مي‌دهنـــد که این اطلاعات از طریق سیمابر استان گلستان و رابطین آماری دستگاه‌هاي اجرايي استان، گردآوری و تأمين مي‌شود.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات ضمن اعلام تهیه لوح فشرده مالتی‌مدیا این نشریه بیان داشت :

 

با توجه به گسترش استفاده از تبلت و گوشی‌های همراه هوشمند و همچنین بالا بودن هزینه چاپ نشریات و عدم دسترسی راحت به آنها، نسخه تحت اندروید سالنامه آماری سال 1392 (همراه با آرشیو سال‌های 1382 تا 1391) و سالنامه آماری سال 1393 نیز در معاونت آمار و اطلاعات تهیه و در اختیار کاربران قرار گرفته است. (این اپلیکیشن‌ها در کافه بازار نیز قرار داده شده است).

ملاغلامعلی خاطر نشان کرد: کلیه اطلاعات مرتبط با سالنامه آماري استان (شامل فایل‌های pdf فصول، نسخه تحت اندروید سال‌های 1392 و 1393، لینک سامانه سالنامه آماری کشور) از طريق همین پايگاه در اختيار عموم کاربران قرار دارد.

مدیریت و کارشناسان معاونت آمار و اطلاعات همواره تلاش و کوشش فراوانی را به عمل ­آورده‌اند تا آخرين اطلاعات آماري مهم و اساسي را در نشريه‌اي واحد گردآوري ­شده و متقاضيان از مراجعه به نشريات مختلف آماري و يا دستگاه‌هاي متعدد توليدكننده­‌ آمار در استان بي‌نياز باشند که طبيعتاً تدوين نشریه‌ ­حاضر دچار كاستي‌هایی بوده است. اميد است با بهره‌گيري از نظرات و راهنمايي‌هاي ارزشمند تمامي ­صاحب‌نظران گرانقدر و با استعانت از همكاري‌هاي ارزنده و صميمانه‌ همه‌ دستگاه‌هاي اجرايي استان­ بتوان بر اعتلاي سطح كيفي این نشریه در آينده افزوده و مجموعه‌ سودمندي ارائه نمایند.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 107
بازدید ماه:71890
بازدید سال:71890
بازدید کل:50982425