» » طرح جامع آمارگیری از کارگاه­های بازرگانی و خدمات در سال 1398

طرح جامع آمارگیری از کارگاه­های بازرگانی و خدمات در سال 1398

توسط : m.kamangari | بازدیدها : 1705 | 
19 مرداد 1398
|
|
نظرات : 0

طرح جامع آمارگیری از کارگاه­های بازرگانی و خدمات از تاريخ 1398/05/15 لغایت 1398/06/14 به مدت 30 روز بطور هم‌ زمان در استان گلستان و کلیه استان‌های کشور انجام خواهد شد.

یوسف نورمحمدی رئیس گروه اجرای طرح‌ های آماری و سرشماری‌ ها معاونت آمار و اطلاعات، با اعلام این خبر افزود : 

طرح جامع آمارگیری از کارگاه­های بازرگانی و خدمات در سال 1398

طرح جامع آمارگيري از كارگاه­هاي بازرگاني و خدمات به عنوان يكي از طرح­هاي مركز آمار ايران با هدف تهيه و جمع­ آوري آمار و اطلاعات كاربردي از كارگاه­هاي بازرگاني و خدماتي اجرا مي­ گردد. بخش بازرگاني يكي از بخش­هاي عمده اقتصادي در ايران است كه سـهم عمـده­اي در توليـد ناخـالص ملـي و ايجـاد اشـتغال در كشـور را دارا مي­ باشد. از اين رو بخش بازرگاني در تصميم ­گيري ها و سياست گذاري­ هاي اقتصادي و اجتماعي همواره جايگاه مشخصي را بـه خـود اختصـاص داده است. با توجه به وظيفه جمع­ آوري آمار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان­ها و لزوم وجود اطلاع از سهم اين بخش در توليد ناخالص ملـي، ارزش سـتانده، ارزش مصارف واسطه، ارزش افزوده، سهم اشتغال و تنظيم يك برنامه واقـع­ بينانـه اقتصـادي، جمـع­ آوري از اطلاعـات آمـاري از كارگـاه­هـاي بازرگاني ضروري است.

 امروزه در بيشتر كشورهاي جهان، حسابهاي اقتصادي به ­عنوان ابزار اصلي شناخت وضعيت اقتصادي، تهيه برنامه­ هاي توسعه و اندازه ­گيري ميزان رشد اقتصادي مورد استفاده قرار مي­گيرد. به منظور دستيابي به اين ابزار، ضـرورت دارد داده­ هـاي آمـاري مطمـئن و منظمـي از تمـامي فعاليت اقتصادي كشور تهيه شود. در راستاي ضرورت مزبور و نظر به اهميتي كه بخش بازرگاني طي سالهاي اخير در اقتصاد كشور پيدا كرده است، طرح جامع بازرگانی و خدمات از ٣٠ رشته داراي كد فعاليت اقتصادي نظير كارگاه ­هاي خرده ­فروشي، عمده­ فروشي، فروش و تعمير وسايل نقليه موتوري، محل ­هاي تهيه و صرف غذا و نوشيدني، فعاليت­ هاي معماري و مهندسي،تحليل و آزمايش فني، فعاليت­ هاي حقوقي و حسابداري، فعاليت­ هاي بيمه، تعمير رايانه و كالاهاي شخصي و خانگي و ... با  حجم نمونه 1435 كارگاه با 20 مامور آمارگير اجرا می گردد.

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 345
بازدید دیروز: 3941
بازدید ماه:8985
بازدید سال:319298
بازدید کل:51229833