» » اجرای طرح آمارگیری از مصرف حامل‌های انرژی و ویژگی‌های محیط زیستی خانوارهای شهری سال 1395

اجرای طرح آمارگیری از مصرف حامل‌های انرژی و ویژگی‌های محیط زیستی خانوارهای شهری سال 1395

توسط : maemporg | بازدیدها : 3646 | 
05 مرداد 1395
|
|
نظرات : 0

طرح آمارگیری از مصرف حامل‌های انرژی و ویژگی‌های محیط زیستی خانوارهای شهری سال 1395 از تاریخ 1395/05/2 لغایت 1395/05/31 بطور هم‌زمان در استان گلستان و سایر استان‌های کشور به اجرا درمی‌آید.

محمدرضا حنفی کارشناس مسئول طرح استان گلستان با اعلام این خبر افزود : انرژی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تولید و همچنین به عنوان یکی از کالاها و خدمات مورد نیاز در مصرف نهایی دارای اثرات قابل توجهی است و از طرفی حیات و سلامت انسان‌ها و انجام فعالیت‌های اقتصادی، مرهون حفظ و حراست از محیط زیست است. این در حالی است که زمین بیش از پیش به لحاظ ذخایر و منابع و زیست بوم طبیعی مورد دستبرد و هجوم قرار گرفته و رشد روز افزون جمعیت و به‌تبع آن افزایش مصرف مواد و کالاهای صنعتی ضرورت توجه به حفظ محیط زیست را دو چندان می‌کند.

دو بخش محیط زیست و انرژی از محورهای اصلی توسعه‌ی پایدار هر کشوری محسوب می‌شوند. حال باتوجه به این که خانوارهای شهری سهم مهمی در این فرآیندها دارند، لذا دستیابی به آمارهای این دو بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حنفی در ادامه هدف از اجراي اين طرح را که توسط مرکز آمار ایران طراحی و در استان‌ها توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به اجرا در می‌آید را "برآورد مقدار مصرف حامل‌های انرژی و ویژگی‌های محیط زیستی خانوارهای شهری" بیان نمود.

ایشان افزود : در اين آمارگيري اطلاعاتی در زمینه مقدار مصرف انرژی به تفکیک امکانات و تجهیزات خانوار، گرمایش، سرمایش، روشنایی و وسیله نقلیه و ویژگی‌های محیط زیستی شامل ویژگی و مقدار پسماند، پساب، آب، کود و آفت‌کش‌ها و .... جمع‌آوری می‌شود که نحوه جمع‌آوری اطلاعات، مراجعه‌ مستقیم مامور آمارگیر به خانوار نمونه (تعداد کل نمونه در کشور 10000 خانوار و در استان گلستان 220 خانوار) و تکمیل پرسشنامه برای خانوار مورد نظر از طریق مصاحبه حضوری می‌باشد. شروع عملیات میدانی طرح از تاریخ 1395/05/2 الی 1395/05/31 بوده و اجرای طرح در استان گلستان توسط 2 نفر آمارگیر و یک نفر بازبین انجام می‌گیرد.

محمدرضا حنفی در پایان یادآور شد : طرح آمارگیری از مقدار مصرف حامل‌های انرژی در بخش خانوار برای اولین بار در بهمن سال 1390 در نقاط شهری 31 استان کشور اجرا و در کل به 15136 خانوار معمولی ساکن و گروهی شهری مراجعه که 97 درصد خانوارها در ارائه اطلاعات و تکمیل پرسشنامه با مأموران آمارگیری همکاری داشتند.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1702
بازدید دیروز: 3941
بازدید ماه:10342
بازدید سال:320655
بازدید کل:51231190