» » حضور مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری استان در برنامه گزارش خبری ساعت 23/00 شبکه گلستان

حضور مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری استان در برنامه گزارش خبری ساعت 23/00 شبکه گلستان

توسط : maemporg | بازدیدها : 4180 | 
27 شهریور 1395
|
|
نظرات : 0

مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری استان، روز چهارشنبه 1395/06/24 در برنامه گزارش خبری ساعت 23/00 شبکه گلستان حضور یافته و ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد سرشماری استان، توضیحاتی در مورد اهداف اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، زمانبندی و شیوه اجرای آن، اقدامات صورت گرفته ستاد سرشماری استان، تعداد رده‌های اجرایی و ... ارائه نمودند.

مدیر اجرای سرشماری استان در ابتدا به مهمترین بیانات مقام معظم رهبری پرداختند : آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی، پایه‌ی اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور است و همه‌ی مردم عزیز باید به‌طور جدی در این طرح مهم (سرشماری) مشارکت کنند.

ایشان سرشماری را به عنوان مهم‌ترين فعاليت نظام آماري و یکی از بزرگترين طرح‌هاي آماري ملي برشمردند که در آن مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز را برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور در سال‌های بعد را فراهم می‌آورد.

مهندس پیش‌قدم بیان داشتند که 70 آیتم از خانوار مورد سؤال قرار می‌گیرد و هیچگونه سؤال مرتبط با وضعیت اقتصادی خانوار سؤال نمی‌شود و با این‌حال نیز به‌استناد ماده 7 قانون مرکز آمار ایران کلیه اطلاعات محرمانه بوده و

وی خاطر نشان کرد : شیوه اجرای سرشماری نفوس و مسكن سال 1395 به سه صورت اينترنتي، مراجعه مأمور سرشماری و تکمیل اطلاعات خانوار با استفاده از تبلت  و مصاحبه تلفني براي خانوارهاي غايب می‌باشد. سرشماری اينترنتي در فاصله زماني 3 تا 24 مهر و با مراجعه خانوار به سايت سرشماري (www://Sarshomari95.ir) و تكميل اطلاعات و دريافت و حفظ كد آماري انجام می‌شود. مراجعه مستقيم مأمور در فاصله زماني 25 مهر تا 25 آبان انجام خواهد شد که در این مرحله مأمور آمارگیر كد آماري خانوارهاي كه اينترنتي اطلاعات را تكميل كرده‌اند را دريافت و در غیر اینصورت اطلاعات خانوار را با تبلت دریافت و تكميل می‌نمایند.

در 5 روز آخر سرشماري (26 تا 31 آبان‌ماه) كه با هدف دسترسي به خانوارهاي غايب در نظر گرفته شده است، مراجعه مأمور و اينترنت وجود دارد از طرفي مأمور تلفني در شهرستان براي پاسخگويي در نظر گرفته مي‌شود.

مهندس پیش‌قدم، تعدادثبت‌نام شدگان در سامانه متقاضیان مشارکت در سرشماری را تا پایان روز چهارشنبه در استان 2111 نفر (1170 نفر (55 درصد) مرد و 941 نفر (45 درصد) زن) اعلام داشتند.

وی در ادامه مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته ستاد استان را تهیه، اصلاح و بهنگام‌سازی نقشه‌های آماری شهری، آبادی بلوکه و نقاط فرعی روستایی، اجرای پروژه اتصال کدپستی به بلوک‌های آماری، حوزه‌بندی (مشخص نمودن محدوده کار هر مأمور بر روی نقشه) و ... بیان نمودند.

ایشان تعداد حوزه‌‌های استان را 1639 حوزه (816 شهری، 823 روستایی) اعلام نمودند که این حوزه‌ها توسط 520 مأمور آمارگیر اصلی (هر مأمور آمارگیر 3 حوزه را پوشش می‌دهد) انجام خواهد شد که و 99 نفرکارشناس مسئول فنی و اجرایی و تعداد 16 نفر معاون فنی و آموزشی بر کار آنان نظارت دارند.

ایشان در پایان از کلیه هم‌استانی‌های عزیز خواستند در اجرای سرشماری اینترنتی مشارکت بالایی داشته ودر زمان مراجعه حضوری مأموران آمارگیر نیز، مثل همیشه با مأموران نهایت همکاری را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه سؤال می‌توانند به ستاد سرشماری استان واقع در سایت اداری سازمان برنامه و بودجه استان و یا ستادهای سرشماری شهرستان‌ها واقع در فرمانداری‌ها مراجعه و یا تماس برقرار نمایند.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 327
بازدید دیروز: 3941
بازدید ماه:8967
بازدید سال:319280
بازدید کل:51229815