» » مهدی ملاغلامعلی قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن حضور یافتند.

مهدی ملاغلامعلی قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن حضور یافتند.

توسط : maemporg | بازدیدها : 3157 | 
31 شهریور 1395
|
|
نظرات : 0

مهدی ملاغلامعلی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان به منظور تشریح ابعاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 و وظایف درنظر گرفته شده برای مدیران شهرستان ترکمن، روز یک‌شنبه 1395/06/28 در جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن حضور یافتند.

ملاغلامعلی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، با ذکر آیه‌ای از سوره ممتحنه، به بیان مقدمه‌ای از سرشماری و انتظارات از مسئولین شهرستان پرداخت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد سرشماری گفت: آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی پایه اصلی در تصمیم گیری کارآمد برای کشور است و همه مردم باید بطور جدی در این طرح مهم (سرشماری) شرکت کنند.

ملاغلامعلی در ادامه در مورد اهمیت سرشماری  افزود: سرشماری یکی از کاملترین و موثرترین روش‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز کشور است و به بیان اهداف سرشماری و اهمیت نتایج آن پرداخت.

مهدی ملاغلامعلی قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن حضور یافتند.

وی با ذکر تفاوت شیوه اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 گفت : تا سال 1390 سرشماری از طریق مراجعه مامور آمارگیر و مصاحبه حضوری بوده ولی در سال 95 نوآوری‌هایی از جمله ثبت اطلاعات خانوار بصورت اینترنتی استفاده شده است.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در ادامه فرآیند اجرای سرشماری را تشریح و افزود : سرشماری اینترنتی از 3 تا 24 مهر، سرشماری حضوری از 25 مهر لغایت 25 آبان و برای خانواده های غایب 26 تا 30 آبان در نظرگرفته شده است.

وی سپس به بیان اقدامات صورت گرفته توسط ستاد سرشماری استان پرداخت و گفت : تعداد 1639 حوزه در کل استان با 520 آمارگیر خواهیم داشت که از این تعداد 36 حوزه شهری، 23 حوزه روستایی و 19 مامور آمارگیر مربوط به شهرستان ترکمن می‌باشد.

وی در پایان خواستار همکاری همه جانبه دستگاه‌ها با ستاد سرشماری شهرستان شد و گفت : امیدواریم با همکاری هم بتوانیم آمار دقیقی در اختیار برنامه‌ریزان استان قرار دهیم.

حضور مهدی ملاغلامعلی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در شورای اداری شهرستان کردکوی

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان در روز دوشنبه مورخ 1395/06/28 با حضور در جمع اعضای شورای اداری شهرستان کردکوی گفت : سرشماری عمومی نفوس و مسکن در تمامی شهرها و روستاهای دور و نزدیک شهرستان‌های استان گلستان انجام می‌شود.

مهدی ملاغلامعلی افزود : برای نخستین‌بار استفاده از اینترنت و تبلت در سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد : فرآیند سرشماری نفوس و مسکن به شیوه الکترونیکی که با روش خود تکمیلی با مراجعه به سامانه سرشماری اینترنتی به آدرس www.sarshomari95.ir  و مراجعه حضوری مأموران سرشماری به درب منازل و ثبت اطلاعات خانوار با استفاده از اینترنت و تبلت برای نخستین‌بار در سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام می‎شود.

وی ادامه داد : سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک طرح آمارگیری است که اقدام به جمع‎آوری اطلاعات همه واحدها یا افراد موردنظر جامعه آماری می‎پردازد.

ایشان ضمن تأکید بر محرمانه بودن اطلاعات جمع‎‎آوری شده خانوارها گفت: خانوارها هنگام مراجعه مأمور سرشماری کدپستی، کارت ملی یا مدارکی که نام و نام‌خانوادگی، شماره ملی و تاریخ تولد تمامی اعضای خانوار در آن درج‌ شده است را برای تکمیل فرم سرشماری در دسترس داشته باشند.

ملاغلامعلی  با اشاره به اینکه مأموران سرشماری، اطلاعات فردی اعضای خانوار و ویژگی‎های مسکن خانوار را سؤال خواهند کرد، یادآور شد : در بخش اطلاعات فردی اعضای خانوار، نام و نام‌خانوادگی، شماره ملی، بستگی با سرپرست خانوار، وضع اقامت در مکان مورد سرشماری، جنس، وضع زناشویی، تاریخ تولد، تابعیت، دین، وضع تحصیل و سواد، تعداد خانوار ساکن در مکان، آخرین مدرک تحصیلی و... را سؤال خواهند کرد.

وی ادامه داد : همچنین مأموران سرشماری در بخش ویژگی‌های مسکن خانوار، نوع محل سکونت خانوار، نحوه مصرف واحد مسکونی، مساحت زیربنا، تلفن ثابت، کد پستی و  ...را سؤال خواهند کرد.

ایشان  اضافه کردند : جمع‌آوری اطلاعات و ویژگی‌های عمده افراد و برخی از اطلاعات واحدهای مسکونی کشور در سرشماری نفوس و مسکن با هدف تأمین اطلاعات پایه‌ای مورد نیاز توسعه اجتماعی- اقتصادی کشور تهیه چارچوب‌های آماری مناسب در زمینه خانوار و مسکن است.

در کشور تاکنون هفت بار سرشماری نفوس و مسکن انجام‌شده که از سال 1335 تا 1385 به‌صورت 10 سال یک‌بار و از سال 1385 تا 1390 برای نخستین بار به‌صورت پنج‌ساله این سرشماری انجام شده است.

سرشماری نفوس و مسکن به صورت سراسری سال 1395 از سوی مرکز آمار ایران از مهرماه سال جاری به دو صورت اینترنتی از تاریخ   3 الی 24 مهر و حضوری از تاریخ 25 مهر الی 25 آبان عملیاتی می‌شود.

مطالب مشابه

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 874
بازدید دیروز: 1713
بازدید ماه:310058
بازدید سال:310058
بازدید کل:51220593