» » اجرای طرح آمارگیری از کارگاه‌های دارای فعالیت تحقیق و توسعه سال 1395 در دیماه‌ سال جاری به مدت یکماه

اجرای طرح آمارگیری از کارگاه‌های دارای فعالیت تحقیق و توسعه سال 1395 در دیماه‌ سال جاری به مدت یکماه

توسط : m.kamangari | بازدیدها : 4211 | 
11 دی 1395
|
|
نظرات : 0

بسمه تعالی

احمدرضا رکاوندی، کارشناس گروه اجرای طرح‌های آماری و سرشماری‌های معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و کارشناس مسئول اجرای "طرح آمارگیری از کارگاه‌های دارای فعالیت تحقیق و توسعه سال 1395" استان، زمان اجرای این طرح را اول دیماه لغایت سی ام دی‌ماه بیان نمود.

وی با ذکر مقدمه‌ای بیان داشت : تحقیق و پژوهش، عامل ضروری و انکارناپذیر رشد و توسعه اقتصادی است. توجه به تحقیقات در زمینه مختلف درمیان جوامع چنان گسترش یافته است که کشورها درپی افزایش سهم هزینه تحقیق و توسعه از ناخالص ملی خود می‌باشند. سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان برای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای نیازمند آمارهای حوزه علم، فناوری می‌باشند. لذا آمارهای علم و فناوری از جمله تحقیق و توسعه مورد توجه خاص نظام برنامه‌ریزی می باشد.

اجرای طرح آمارگیری از کارگاه‌های دارای فعالیت تحقیق و توسعه سال 1395 در دیماه‌ سال جاری به مدت یکماه

ایشان در خصوص اهمیت آمارهای تحقیق و توسعه گفت : بند2-8 سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شهریورماه 1393، مبنی بر لزوم دستیابی به سهم 4 درصدی تحقیق و پژوهش از تولید ناخالص داخلی و همچنین ماده 56 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 1392/12/14 که در آن مرکز آمار ایران را مکلف کرده سالانه اطلاعات مربوط به هزینه کرد تحقیق و توسعه را منتشر و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نیز موظف است این گزارش را بطور سالانه حداکثر تا پایان مرداد به مجلس شورای اسلامی ارایه کند، تأییدکننده اهمیت آمارهای تحقیق و توسعه است.

رکاوندی گفت : درراستای پاسخ به این مطالبات، مرکز آمار ایران "طرح آمارگیری از کارگاه‌های دارای فعالیت تحقیق و توسعه" را از سال 1376 تا سال 1387 به صورت هر دو سال یکبار و از سال 1388 تا 1393 (به جز یک وقفه در سال 1391) به طور متوالی اجرا نموده است.

بدین منظور، پس از ایجاد مقدمات لازم، تعدادی از افراد درق الب آمارگیر و بازبین با شرکت در دوره آموزشی طرح تحقیق و توسعه، با تعاریف و مفاهیم کلی طرح، تعاریف و مفاهیم کارکنان تحقیق توسعه، تعاریف و مفاهیم فعالیت‌های تحقیق و توسعه و همچنین نحوه تکمیل پرسشنامه‌ها آشنا می‌شوند.

این طرح به‌طور هم‌زمان در کلیه استان‌های کشور و به مدت یک‌ماه از تاریخ 1395/10/01 لغایت 1395/10/30 از کلیه مراکز تحقیقاتی، کلیه مکان‌های صنعتی که بیش از 50 نفر کارکن دارند و کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان که در زمینه تحقیق و توسعه فعالیت دارند، به جرا درمی‌آید.

کارشناس مسئول این طرح در استان اضافه کرد : در این طرح سه نفر آمارگیر و یک نفر بازبین با مراجعه به 55 واحد، در طول یک‌ماه طرح را اجرا می نمایند.

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 327
بازدید دیروز: 3941
بازدید ماه:8967
بازدید سال:319280
بازدید کل:51229815