» » برگزاری مراسم اختتامیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 استان گلستان

برگزاری مراسم اختتامیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 استان گلستان

توسط : m.kamangari | بازدیدها : 3263 | 
20 بهمن 1395
|
|
نظرات : 0

مراسم اختتامیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 استان گلستان با هدف تجلیل از دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی سرشماری استان در روز پنج‌شنبه 1395/11/14 با حضور مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری استان، ملاغلامعلی معاون آمار و اطلاعات سازمان و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان، اعضای ستاد هماهنگی استان، فرمانداران و کلیه عوامل اجرایی ستادهای سرشماری استان و شهرستان‌ها، روسای سازمان‌ها و مدیران کل دستگاه‌‌های اجرایی و رابطین آماری دستگاه‌های اجرایی برگزار گردید.

این مراسم با خوش‌آمدگویی آقای ملاغلامعلی به‌عنوان قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان آغاز گردید که ایشان ضمن عرض خوش‌آمد به کلیه مهمانان و مدعوین، به نمایندگی از طرف ستاد سرشماری استان از زحمات کلیه عوامل اجرایی و پشتیبانی تقدیر و تشکر نمودند. ایشان در سخنان خود اشاره‌ای به همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی استان چه در سرشماری اینترنتی و چه در سرشماری حضوری داشتند و اجرای این امر مهم و ملی را بدون مساعدت و همکاری آنان امری غیرممکن دانستند.

ایشان همچنین، نقش رابطین آماری دستگاه‌های اجرایی در ایجاد و راه‌اندازی سامانه سیمابر استان گلستان و حرکت به سمت آمارهای ثبتی را بسیار مهم و اثرگذار دانستند و از زحمات چند ساله این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشتند.

در ادامه مهندس پیش‌قدم مدیر اجرای سرشماری استان سخنان خود را با  کسب رتبه دهم در در بین استان‌های کشور در سرشماری اینترنتی آغاز نمودند. ایشان اشاره‌ای به حضور ۵۳ درصدی مردم استان گلستان در سرشماری اینترنتی در مقابل میانگین ۴۳ درصدی کشور داشته و از تمام عواملی که در کسب این جایگاه، نقش داشتند، تشکر نمودند.

مدیر اجرای سرشماری گلستان سپس ضمن تاکید بر تفاوت این سرشماری با سرشماری‌های گذشته گفت : برای اولین سرشماری اینترنتی، جمع‌آوری الکترونیکی و با استفاده از تبلت و سرشماری تلفنی از خانوارهای غائب انجام شده است.

وی در تأیید سرشماری اینترنتی، مزایای آن را کاهش هزینه دولت و تسریع و صرفه‌جویی در وقت مردم  دانست وگفت : از ۲۵ میلیون خانوارشرکت‌کننده در سرشماری کشور، در حدود ۱۱ میلیون نفر در سرشماری اینترنتی شرکت کردند که جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر بوده که این حضور در دنیا بی‌سابقه بوده است و برای کشور ایران افتخار و نشان در عرصه کار و تلاش و خرد جمعی و یک سازمان جهاد یافته بوده است.

رئیس سازمان برنامه وبودجه استان ضمن بیان این مطلب افزود: در ابتدای سرشماری ما رتبه ۲۹ کشوری را داشته‌ایم ولی تشکیل کارگروهی در ستاد استان و کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در روزهای پایانی  رتبه ۷ کشوری و در انتهای سرشماری اینترنتی، جایگاه ۱۰ کشوری را بدست آوردیم. ایشان اظهار کردند : باید از مدیران، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه، مردم شهر و روستا، فرمانداران، بخشداران و دهیاران تشکر کنیم. وی ضمن تشکر از رده‌های اجرایی عملیات میدانی (معاونین فنی، کارشناسان و آمارگیران) اشاره به کسب رتبه ۵ کشوری از نظر کیفیت سرشماری داشتند که می‌بایست از همه عوامل اجرایی استان و شهرستان‌ها تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی همچنین ضمن اعلام کسب رتبه برتر در حوزه IT سرشماری در کشور و همچنین اقدامات مهم در پشتیبانی و پرداخت دستمزد کلیه رده‌های اجرایی در پایان سرشماری که جزء استان‌های پیشرو بوده و در کمیته نقشه و اطلاعات مکانی اشاره به اقدامات این حوزه شامل اصلاح و بهنگام‌سازی نقشه‌ها و اتصال کدپستی به بلوک‌های آماری با همکاری اداره کل پست استان کردند.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان، در این همایش از حضور فعال ۱۳ دستگاه استان که همکاری کاملی داشته‌اند، و همچنین برخی دستگاه‌های اجرایی که حضور ۱۰۰ درصدی کارمندان و خانواده‌های آنان در سرشماری اینترنتی داشتند، تقدیر و تشکر نمودند.وی همچنین از حضور بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان اداری در سرشماری اینترنتی به عنوان یک حرکت مثبت در استان نام برد.

در خاتمه مراسم مدیر اجرای سرشماری استان از کلیه از اصحاب رسانه استان، دستگاه‌های اجرایی مشارکت‌کننده در سرشماری، رده‌های اجرایی ستادهای استانی و شهرستانی و رده‌های اجرایی منتخب سرشماری، با ارائه لوح تقدیر، تشکر و قدردانی گردید.

در پایان یادآور می‌شود که اجرای سرشماری اینترنتی در فاصله زمانی ۳ تا ۳۰ مهر و اجرای سرشماری حضوری با حضور حدود 1000 نفر رده اجرایی، در فاصله زمانی ۲۸ مهر تا ۲۸ آبان‌ماه در سراسر کشور انجام گردید.

 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1650
بازدید دیروز: 3941
بازدید ماه:10290
بازدید سال:320603
بازدید کل:51231138