» » اجرای طرح بهنگام‌سازی شناسنامه اطلاعات آبادی‌های کشور با هدف تأمین اطلاعات سامانه جامع آمار و اطلاعات مناطق روستایی کشور

اجرای طرح بهنگام‌سازی شناسنامه اطلاعات آبادی‌های کشور با هدف تأمین اطلاعات سامانه جامع آمار و اطلاعات مناطق روستایی کشور

توسط : maemporg | بازدیدها : 4353 | 
26 اسفند 1394
|
|
نظرات : 0

به منظور ایجاد هماهنگی جهت اجرای طرح بهنگام‌سازی شناسنامه اطلاعات آبادی‌های کشور جلسه‌ای در روز سه‌شنبه مورخ 1394/12/25 با حضور سرپرست محترم معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رابطین آماری دستگاه اجرایی مدعو در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل گردید.

این طرح با هدف تأمین اطلاعات سامانه جامع آمار و اطلاعات مناطق روستایی کشور و بصورت پایلوت در استان‌های گلستان، گیلان، مازندران، البرز و یزد انجام خواهد شد.

در ابتدای جلسه جناب آقای مهدی ملاغلامعلی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات، در خصوص ضرورت ایجاد سامانه جامع ثبت آمار و اطلاعات مناطق روستایی، مزایای آن، اهداف طرح و شرح خدمات و مراحل اجرای آن توضیحاتی را ارائه نمودند.

 

 

ایشان بیان داشتند با وجود تعدد پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در دستگاه‌های اجرایی هنوزنتوانسته سهم عمده‌ای از نیازهای آمار برای برنامه‌ریزی در بخش روستایی را تأمین کند. ایشان عدم وجود فهرست یکسان از آبادی‌های کشور، عدم وجود کد آبادی پایگاه‌های اطلاعاتی و عدم امکان اتصال پایگاه‌ها به یکدیگر و شبکه ملی آمار را از اهم مسایل و مشکلات وضع موجود دانستند. از این‌رو داشتن اطلاعات جامع که بتواند ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی را شناسایی نموده و مبنای برنامه‌ریزی‌های عدالت محور گردد، از ضروریات است.

در ادامه هر یک از دستگاه‌های اجرایی نقطه نظراتی در خصوص اهداف طرح و مسائل و مشکلات مربوط به اجرای طرح را بیان نمودند.

 

در پایان مقرر گردید مستندات مربوط به طرح (شامل فایل شناسنامه آبادی سال‌های 1385 و 1390، فهرست نقاط فرعی آبادی‌های استان، فیلدهای اطلاعاتی مرتبط با هریک از دستگاه‌های اجرایی، فرم شناسنامه پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی، فایل بهنگام شده اطلاعات آبادی‌های کشور توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری) برای رابطین آماری ارسال گردید و هریک از دستگاه‌های اجرایی مطابق با شرح خدمات ارائه شده ابتدا نسبت به تکمیل فرم شناسنامه پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی اقدام و در گام بعدی پس از مشخص نمودن فیلدهای اطلاعاتی مهم و قابل ارائه، فایل خود را با فایل تقسیمات سرشماری 90 مطابقت داده و سپس آخرین بهنگام‌سازی اطلاعات را انجام و حداکثر تا 25 فروردین‌ماه 1395 در اختیار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دهند.

لازم به یادآوری است که شناسنامه آبادی‌های استان در وب سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (در زیر دامنه معاونت آمار و اطلاعات) به آدرس  https://golestanmporg.ir قابل دریافت می‌باشد.

جلسه رأس ساعت 9/30 با ذکر صلواتی خاتمه یافت.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 174
بازدید دیروز: 107
بازدید ماه:72044
بازدید سال:72044
بازدید کل:50982579