» » موافقت دولت با تشکیل «ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا» و ثبتی مبنا شدن سرشماری سال ۱۴۰۵

موافقت دولت با تشکیل «ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا» و ثبتی مبنا شدن سرشماری سال ۱۴۰۵

توسط : m.kamangari | بازدیدها : 780 | 
27 اردیبهشت 1399
|
|
نظرات : 0

هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۲/۲۴ ، به استناد قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و در راستای نوسازی نظام آماری و با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه اجرا و نیز کاهش بار پاسخگویی، با تشکیل «ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا» موافقت کرد.

موافقت دولت با تشکیل «ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا» و ثبتی مبنا شدن سرشماری سال ۱۴۰۵

بر این اساس، مرکز آمار ایران مکلف است نسبت به تشکیل این ستاد به ریاست رییس سازمان برنامه و بودجه و عضویت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، اقدام و سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ را با رویکرد ثبتی مبنا و پس از آن در دوره‌های زمانی معین اجرایی نماید.

هم چنین، مطابق این تصمیم کلیه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند ضمن همکاری کامل با مرکز آمار ایران، هر نوع ریزداده و اطلاعات آماری موردنیاز را در چارچوب قانون مرکز آمار ایران، بدون مطالبه ما به ازاء در اختیار آن مرکز قرار دهند.

فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای ارتقاء و توسعه پایگاه‌های اطلاعاتی، فعال‌سازی ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن و تحقق قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، از دیگر اهداف تشکیل این ستاد به شمار می روند.

بر همین اساس، تصویب نامه قبلی هیئت وزیران در سال ۱۳۸۶ مبنی بر انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال یکبار لغو گردید.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 2096
بازدید ماه:10753
بازدید سال:321066
بازدید کل:51231601