» » انتشار نتایج طرح آمارگیری از گذران وقت فصل بهار ۱۳۹۹

انتشار نتایج طرح آمارگیری از گذران وقت فصل بهار ۱۳۹۹

توسط : m.kamangari | بازدیدها : 908 | 
24 شهریور 1399
|
|
نظرات : 0

انتشار نتایج طرح آمارگیری از گذران وقت فصل بهار ۱۳۹۹

طرح آمارگيري گذران وقت با ارائه اطلاعات جامع درباره مشاركت مردان و زنان 15 ساله و بیشتر حاضر در خانوارهای شهری در چهارمین هفته خرداد ماه  (99/3/24 لغایت 99/3/31) در نقاط شهری کشور و استان در انواع فعاليت هاي توليدي و غير توليدي درون و بيرون خانوار، اجرا شد. بررسي ميزان و چگونگي كار بدون مزد كه از طريق بررسي­ هاي اقتصادي به طور كامل قابل دسترسي نيست، از مهمترين اهداف اين بررسي است.

به دست آوردن اطلاعات درباره فعاليت­ هاي غيراقتصادي و شيوه گذران وقت آزاد افراد براي پرداختن به فعاليت­ هاي دلخواه آنان و كسب آموزش ­ها و شكل­ گيري مهارت هاي ويژه، بخش ديگري از اهداف طرح را تشكيل مي دهد. همچنين امكان استفاده از داده­ هاي اين بررسي براي تهيه حساب هاي اقماري خانوار در چارچوب نظام حساب هاي ملي وجود دارد.

پرسش اصلي در اين طرح اين است كه افراد چگونه وقت خود را مي گذرانند؟ چه مقدار از وقت افراد صرف كار با مزد، كار بدون مزد، تحصيل و آموزش، خانه­ داري و مراقبت از اعضاي خانوار، امور شخصي، تفريح و فعاليت­ هاي ديگر مي­ شود؟ در اين بررسي، زمان به عنوان واحد پايه براي اندازه­ گيري به كار مي­رود و فعاليت­ هاي افراد برحسب مدت زمان سپري شده براي هر يك از فعاليت ­ها پرسيده مي­ شود. در اين طرح همه فعاليته اي شبانه­ روزي افراد پوشش داده مي ­شود و جزئيات زندگي افراد به صورت ثبت زمان اختصاص داده شده براي هر يك از فعاليت ها در طول شبانه­ روز در پرسشنامه طرح انعكاس مي­ يابد.نوع آمارگيري اين طرح نمونه ­گيري است و با انتخاب تعدادي نمونه از خانوارهاي معمولي شهری انجام می­ شود .

دریافت فایل pdf

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 336
بازدید دیروز: 107
بازدید ماه:72206
بازدید سال:72206
بازدید کل:50982741