» » معرفی طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی ایران(ISIC)

معرفی طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی ایران(ISIC)

توسط : m.kamangari | بازدیدها : 3438 | 
27 دی 1399
|
|
نظرات : 0

   تهیه و اجراي برنامه‌هاي اقتصادي و اجتماعی و ارزیابی دقیق آنها مستلزم استفاده از آمارهاي دقیق، جامع و بهنگام است. براي آن که آمارهاي مورد نظر بتواند تصویري روشن و گویا از ساختارهاي اقتصادي ارائه کند و قابلیت مقایسه در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد، ضرورت دارد از تعاریف و مفاهیم و طبقه‌بندي‌های استاندارد پیروي شود.

   مقایسه اطلاعات آماری کشورها در سطح ملی و بین‌المللی، مستلزم بهره‌گیری از استانداردهای آماری بویژه طبقه‌بندی‌های آماری یکسان است. از این رو سازمان‌های بین‌المللی آماری، برای پدیده‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی طبقه‌بندی‌های آماری خاصی را تهیه و استفاده از آن را به کشورهای عضو توصیه نموده‌اند. مرکز آمار ایران به‌عنوان متولی آمار کشور و بنا به وظیفه قانونی خود در بند "و" ماده 3 و 8 قانون تأسیس مرکز آمار ایران، پیاده‌سازی و بازنگری طبقه‌بندی‌های آماری را مورد توجه خاص قرار داده و براساس توصیه‌های بین‌المللی و شرایط ملی، آنها را تدوین نموده و برای استفاده کاربران آماری در درگاه ملی آمار ایران به نشانی https://amar.org.ir  (در بخش داده‌ها و اطلاعات آماری) قرار می‌دهد.

لینک طبقه‌بندی‌های آماری در درگاه ملی آمار ایران

   یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین طبقه‌بندی‌ها، طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی ایران (ISIC) (International Standard Industrial Classification) است که در سنوات گذشته توسط مرکز آمار ایران تهیه گردیده است. لذا با توجه به اهمیت این موضوع برای این طبقه‌بندی، یک بسته آموزشی به‌منظور شناخت همه جانبه آن و استفاده بهتر در فعالیت‌های آماری دستگاه‌های اجرایی تهیه و بر روی این پایگاه بارگذاری و قابل دانلود و بهره‌برداری برای کلیه کاربران می‌باشد.

 لینک دانلود pdf بسته آموزشی ISIC-amuzesh-990701.pdf [ШШЩ: 748.72 ЪЫЊЩЩШЁШЫЊШЄ] ( تعداد دانلود: 143)

لینک دانلود فایل طبقه‌بندي فعالیت‌های اقتصادي ایران براساس (ISIC rev. 4 ) ISIC.4-2008.rar [ШШЩ: 4.52 ЩЪЇШШЁШЫЊШЄ] ( تعداد دانلود: 158)

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 2096
بازدید ماه:10753
بازدید سال:321066
بازدید کل:51231601