» » حضور آقای ملاغلامعلی در برنامه زنده نماشان صدا و سیمای مرکز گلستان

حضور آقای ملاغلامعلی در برنامه زنده نماشان صدا و سیمای مرکز گلستان

توسط : maemporg | بازدیدها : 3974 | 
04 مهر 1395
|
|
نظرات : 0

ملاغلامعلی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان، در برنامه زنده نماشان صدا و سیمای مرکز گلستان حضور یافتند. ایشان در این گفتگو، پس از قرائت آیه 94 سوره مبارکه مریم :

لَقَدْ أَحْصَاهُمْ وَعَدَّهُمْ عَدًّا   (او به شماره همه موجودات كاملاً آگاه است)

حضور آقای ملاغلامعلی در برنامه زنده نماشان صدا و سیمای مرکز گلستان

 

اشاره‌ای به تعریف علمی سرشماری و بویژه سرشماری عمومی نفوس و مسکن داشتند. ایشان : سرشماری یا تمام شماری را شمارش (بررسی ویژگی‌های) تمام اعضای یک جامعه آماری تعریف نمودند.

وی افزود : در سرشماری نفوس اطلاعات جمعیت شناختی مهمی در مورد برخی از خصوصیات هر یک از افراد به طور جداگانه بدست می‌آید. در بعضی از سرشماری‌های عمومی نفوس، علاوه بر تعداد افراد و ثبت خصوصیات آنان، اطلاعاتی نیز درباره مسکن خانوارها و تسهیلات آن گردآوری می‌شود. این سرشماری را سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌نامند.

ملاغلامعلی تعداد سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام شده در فاصله سال‌های 2000-1945 را بیش از 1300 مورد و تعداد کشورهای در جهان که از سال 2010 تاکنون سرشماری عمومی نفوس و مسکن را اجرا کرده‌اند، 105 کشور اعلام نمود.

حضور آقای ملاغلامعلی در برنامه زنده نماشان صدا و سیمای مرکز گلستان

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در ادامه به معرفی اقلام اطلاعاتی این سرشماری پرداختند و اذعان داشتند که هیچگونه سؤال اقتصادی و مرتبط با درآمد خانوار پرسیده نمی‌شود و این سوالات هیچ ارتباطی با موضوع یارانه خانوار ندارد. همچنین ایشان با قرائت ماده 7 قانون مرکز آمار ایران، کلیه اطلاعات دریافتی را محرمانه دانستند که اطلاعات فردی در اختیار هیچ نهاد یا ارگانی قرار نخواهد گرفت.

ایشان در پایان از هموطنان عزیز خواستند مشارکت حداکثری در اجرای سرشماری اینترنتی که از 3 تا 24 مهرماه اجرا می‌گردد، داشته باشند و از 25 مهر تا 25 آبان با فرزندان خود که به عنوان مأمور آمارگیر مراجعه می‌نمایند نهایت همکاری را داشته باشند.

به برندگان مسابقه پیامکی برنامه نماشان، سه کارت هدیه 50 هزار تومانی از طرف ستاد سرشماری استان اهداء شد.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

اوقات شرعی



آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 2300
بازدید دیروز: 1499
بازدید ماه:307227
بازدید سال:307227
بازدید کل:51217762